مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 09:352023-01-29اقتصادي

فارس من| ملزومات جهانی شدن شهر نمد/ دانش بنیان ها دست به کار شوند


اگر گنجینه صنایع و هنرهای دستی و موزه ای در این حوزه در شهرکرد راه اندازی و شرکت های دانش بنیان وارد حوزه نمد شوند کل مسیر جهانی شدن نمد را پیموده ایم و آثار شهر ملی یا جهانی نمد در زندگی مردم نمود پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، جمعی از مردم شهرکرد و فعالان حوزه صنایع دستی سوژه  علت عدم همکاری مسئولان با ثبت شهر جهانی نمد چیست؟  را در سامانه فارس من ثبت کردند و این سوژه تا کنون 209 امضا گرفته است.

به منظور اطلاع از اقدامات دبیرخانه شهر ملی نمد با رییس آن گفت وگو کردیم.

علی اکبر راستین گفت: بر اساس آمایش سرزمینی مناطق، در برخی از استان ها یا شهرها مزیت های نسبی دیده می شود که منجر به تولید محصولات یا اثری می شود و قدرت رقابت آن با کالاها یا مکان های دیگر ناممکن یا بی رقیب است.

رییس دبیرخانه شهر ملی نمد افزود: شهرکرد بخاطر داشتن نمد و طبق ارزیابی شورای راهبردی صنایع دستی به عنوان شهر ملی نمد ثبت شد که هویت و اصالت، تعداد افراد فعال در این حوزه، مهرهای یونسکو، مرغوبیت کالا و .

از جمله مولفه ها و موارد اصلی این نامگذاری است.

وی با بیان اینکه 5 سال پیش شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد انتخاب شد، ادامه داد: انتخاب شهر ملی تنها برای داشتن یا حفظ یک محصول صورت نمی گیرد بلکه به منظور شکوفایی، معرفی و ترویج چرخه صنایع دستی منطقه با روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| ملزومات جهانی شدن شهر نمد/ دانش بنیان ها دست به کار شوند

فارس من| ملزومات جهانی شدن شهر نمد/ دانش بنیان ها دست به کار شوند